Sosiaalisen työllistämisen laadunarviointimalli (STL)
STL on työpajoille ja sosiaalisen työllistämisen toimialalle sovellettu työkalu organisaatioiden itsearviointiin ja laadun kokonaisvaltaiseen kehittämiseen. STL-mallia voi käyttää
- osana organisaation strategiaprosessia, esimerkiksi nykytilan analyysin välineenä
- osana toiminnan ohjausjärjestelmää, kuten toimintatapojen ja tulosten kuvaamisen tukena
- yhtenä itsearviointi- ja kehittämismenetelmänä.
STL-arvioinnin tavoitteena on tunnistaa oman organisaation vahvuudet ja parantamisalueet sekä rakentaa pohja konkreettisille kehittämistoimenpiteille.
Taustatietoa STL-mallista löytyy Sosiaalisen Työllistämisen Laadunarviointimalli – STL -julkaisusta.
Vasta-alkajan STL-mallilla alkuun laatutyössä
Into tarjoaa mahdollisuuden toteuttaa STL-mallin mukaista arviointia Vasta-alkajan STL-kyselyn avulla. Kysely on räätälöity laatutyön alkuvaiheessa oleville työpajoille. Se on työpajan arkeen viety käytännönläheinen sovellus STL-mallista. Työpajan henkilöstö vastaa konkreettisiin arviointi- ja kehittämiskysymyksiin nettikyselyn avulla ja Into toimittaa vastauksista organisaatiokohtaisen tulosyhteenvedon.
Vasta-alkajan STL-mallista pääset lähemmin jyvälle Inton STL-verkkokoulutuksen avulla. Siirry verkkokoulutuksiin
STL kokee muodonmuutoksen
STL-arviointimalli päivitetään EFQM- ja CAF-malleissa tehtyjen muutosten mukaisesti vuoden 2021 aikana.